Kısa bir heyecan dalgasının ardından, Apple’ın HomePod satışlarının stellar sayısından daha az olduğu bildirildi. Aslında, Apple'ın 2018'in tamamında 3 milyondan az HomePod birimi satması bekleniyor.
Hafif talep talebine yanıt olarak, yeni bir rapor Apple'ın Google Home ve Amazon Echo'yla rekabet edeceği için daha uygun fiyatlı bir HomePod sunacağını iddia ediyor. Ancak daha ucuz bir HomePod sunarken, ilgi odağı için iyi bir başlangıçtır, bu uzun süreli bir çözüm değildir. Apple gerçekten evde daha rekabetçi olmak istiyorsa, HomePod'u daha erişilebilir bir ürün haline getirmek için tamamen yeniden tasarlamalıdır.
Bu yüzden, HomePod'un sadece Apple Müzik ile çalıştığını duydunuz ve bu kısmen doğru olsa da, Apple'ın pazardaki iki milyardan fazla Android kullanıcısını kasten yok sayar olması daha da kötüsü. Apple Müzik'e abone olmanız, ancak bir Piksel 2'niz varsa, mevcut değilsiniz. Bu, ele alınması gereken bir sınırlamadır.
Apple’ın Android’i görmezden gelme kararı, rakip akıllı hoparlörleri daha çekici hale getiriyor. HomePod (350 ABD doları), Google’ın Home Mini'nin (50 $) işlevselliğiyle eşleşemediğinde, bir şey doğru değildir. Apple'ın HomePod’u duvarlı bir bahçeyle sınırlandırması şaşırtıcıdır.
Apple’ın ekosistemini ve şirketin ürünlerini portföyüne entegre etme konusundaki ısrarını anlıyorum. Ancak HomePod başka bir seviyede.
Apple'ın, kullanıcıların seslerini kullanarak diğer akış hizmetlerini kontrol etmelerine de izin vermesi gerekiyor. Şu anda Siri sadece Apple Müzik ile bütünleşiyor. Spotify'ınız varsa, “Hey Siri, Odesza'yı Spotify'da oyna” diyemezsiniz. Siri, size “üzgünüm” diye cevap verecektir.
Bu utanç verici çünkü HomePod gerçekten harika geliyor. Ancak Apple’ın açıklığa karşı düşmanlığı, Amazon ve Google’a meydan okuduğu için kriptonit. Daha ucuz bir model sunmak, bunu sihirli bir şekilde düzeltmez.
HomePod’un geniş sesi, etkileyici mühendisliği ve uyarlanabilir teknolojisi sayesinde mümkündür. Ancak, Apple'ın aylardır vaat ettiği temel özelliklerden yoksundur. Örneğin, iki HomePod ünitesini birbiriyle eşleştirebilme özelliğin geldiğini biliyoruz, ancak Apple, kullanıcıların ne zaman bekleyebilecekleri konusunda güncel bir zaman çizelgesi sunmuyor.
Açıkçası, Apple konuşmacının satmasını istiyorsa yapması gereken çok fazla iyileştirme var. HomePod yüksek kaliteli bir ürün ve müşteriler temel özellikleri sunmayı haklı olarak bekliyorlar. Daha fazla insanın ilgisini çekmek için daha düşük fiyattan ve kaygan bir reklamdan daha fazlasını olmalı.
Apple’ın HomePod’ini sevmek için hala birçok neden var, ancak 50 ABD doları değerinde bir alternatifle daha iyi hizmet verilecek kullanıcıları haklı çıkarmak zor. Apple, HomePod'u açıkça geride bırakıyor, bu yüzden yaklaşımını yeniden düşünmenin ve insanların akıllı bir ev konuşmacısından gerçekten ne istediklerini keşfetmeye başlamanın zamanı geldi.