Tesla, Model 3'ün karşılaştığı sıkıntıların üstesinden gelmeye çalışırken, Model S sedan, kendi başına bir sorunla karşılaştı. EV otomobil üreticisi, Nisan 2016'dan önce üretilen 123.000 Model S araç için bir geri çağırma da duyurdu.
Geri çağırma, aşırı korozyona neden olduğu bildirilen hidrolik direksiyon cıvatalarını sabitlemektir. Tesla'ya göre, en çok, kalsiyum veya magnezyum yol tuzlarının sıklıkla kullanıldığı çok soğuk iklimlerde ortaya çıkmıştır. Sorunu olan otomobiller hala sürülebilir durumdadır, ancak raporlar giderek daha da zorlaştıklarını söylüyor.
Tesla’nın sorunun dökümünü burada görebilirsiniz:
“Cıvatalar arızalanırsa, sürücü hala aracı yönlendirebilir, ancak güç desteğinin kaybı veya azalması nedeniyle artan güç gerekir. Bu, öncelikle otomobilin düşük hızlarda ve paralel park için sürülmesini zorlaştırır, ancak sadece küçük direksiyon simidi kuvveti gerektiren yüksek hızda kontrolü etkilemez.”
Tesla'nın hatırlaması sadece Model S'yi etkilemektedir. Geri çağırma işleminden etkilenenler, hatalı parçanın değiştirilmesi için randevu almak üzere Tesla tarafından zamanında bilgilendirilecektir.
%25 DEĞER KAYBETTİ
Otomobil dünyasının öncü firmalarından birisi olarak Tesla son olaylar neticesi ile geçtiğimiz ay %25 değer kaybetti. Soruna sebep olan Nisan 2016 yılından önce üretilen araçlar, daha önce de söylediğimiz gibi geri çağrıldı.
Şuan böyle büyük bir kriz ile boğuşan Tesla, ürettiği otomobiller ile ilgili olan hataları düzelttiği taktirde kaybettiği yüklü miktarı geri kazanabileceği söyleniyor. Tesla’nın bu zorlu dönemi atlatıp atlatamayacağı herkes için merak konusu.